Δίκορφο - Οικία Καλαντζή (σήμερα Βαρβάρας Κοτσιλίδη)
Ανώγειο: οντάς, μαντζάτο, κρεβάτα.
Νεοκλασικός διάκοσμος. Τους τοίχους της κρεβάτας περιτρέχουν ζωγραφιστοί κίονες οι οποίοι φτάνουν μέχρι την οροφή. Ο διάκοσμος του οντά περιορίζεται μόνο στο γύψινο ταβάνι γιατί οι τοίχοι του είχαν υποστεί μεγάλες ζημιές και χρειάστηκε να σοβατιστούν από την αρχή. Το μαντζάτο διαθέτει γεωμετρικό διάκοσμο τόσο στους τοίχους όσο και στην οροφή.
Την οικία έκτισε ο Δημήτριος Καλατζής, ο οποίος είχε αποκτήσει μεγάλη περιουσία στη Ρουμανία. Τη μεγάλη περιουσία του κτήτορα κληρονόμησε ο γιος του Φάνης, ο οποίος το 1920 ήταν 31 χρονών και διέμενε μόνιμα στο Δίκορφο. Ο Φάνης κατασπατάλησε όλα τα χρήματα της πατρικής κληρονομιάς. Ακόμη και σήμερα οι ηλικιωμένοι Δικορφιώτες διηγούνται διάφορα επεισόδια από τη σπάταλη ζωή του. Τα γλέντια με Ζαγορίσιους οργανοπαίχτες στο σπίτι του γίνονταν σε καθημερινή βάση, ενώ αξιομνημόνευτες έμειναν οι συχνές επισκέψεις του στην Κάτω Βρύση του χωριού, όπου πήγαινε να ξυριστεί με τη συνοδεία οργάνων. Σύντομα ο Φάνης έμεινε πάμπτωχος και εγκατέλειψε το μεγαλόπρεπο σπίτι του. Σε αυτό εγκαταστάθηκαν Σαρακατσάνοι και εξαιτίας των επαγγελματικών δραστηριοτήτων τους προκλήθηκαν μεγάλες ζημιές. Τα δωμάτια χρησιμοποιήθηκαν ως χώροι αποθήκευσης χόρτου για τα ζώα ενώ από τα ταβάνια οι ένοικοι κρεμούσαν σφάγια. Αργότερα, όταν έφυγαν οι Σαρακατσάνοι, για χρόνια ο αέρας και η βροχή εισχωρούσαν ανεμπόδιστα στο εσωτερικό του σπιτιού από τα κατεστραμμένα παράθυρα. Έτσι, καταστράφηκε εντελώς ο ζωγραφικός διάκοσμος που κοσμούσε τα δύο μαντζάτα του ισογείου. Το σπίτι συμμαζεύτηκε όταν ο ανιψιός του Φάνη και η γυναίκα του Βαρβάρα, αγόρασαν το σπίτι από τη σύζυγο του Φάνη.
Στέφανος Τσιόδουλος, Η ζωγραφική των σπιτιών του Ζαγορίου, τέλη 18ου - αρχές 20ού αιώνα. Ιστορική και πολιτισμική προσέγγιση, Ριζάριο Ίδρυμα, Αθήνα 2009